در مجمع سالیانه هیات پزشکی و ورزشی زنجان چه گذشت؟

مجمع سالیانه هیات پزشکی و ورزشی زنجان با هدف بررسی عملکرد سالیانه و صورت حساب های مالی برگزار شد .

خبرگزاری تسنیم از زنجان ،مجمع عمومی و سالانه هیات پزشکی و ورزشی استان ظهر امروز با حضور غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون، جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان و دیگر مسئولان ورزش در سالن ولایت اداره کل ورزش استان برگزار شد.

در این مجمع عمومی سالانه گزارش فنی و مالی هیات پزشکی و ورزشی به تایید 11 عضو از 13 عضو حاضر در مجمع عمومی رسید.

غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران در این مجمع عمومی ورزشی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از بیماری هایی نظیر فشار خون باید مقوله مهم ورزش همگانی همچنین ارتباط با خانواده ها را مدنظر قرار داد، اظهار داشت: توسعه ورزش همگانی به نوبه خود سلامت همگانی را در بر دارد.

وی سرانه عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی بیت المال عنوان کرد و با این وجود که تمامی فعالیت ها دنبال می شود؛ تصریح کرد: ورزشکاران با پرداخت 950 هزار ریال حق عضویت خدمات درمانی تا سقف هزار برابر این مبلغ 950 میلیون تومان هزینه درمان آسیب های ورزشی را دریافت می کنند.

نوروزی افزود: فدراسیون پزشکی ورزشی توانسته است با صرفه جویی در هزینه های غیرضروری خود امکاناتی نظیر تحت پوشش قرار دادن معلولان ناشی از حوادث ورزشی، خرید ساختمان برای هیات های پزشکی ورزشی استان ها و پشتیبانی بخش های آموزش و درمان را در اختیار ورزشکاران قرار دهد.

وی با اعلام اینکه پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی فلسفه وجودی این فدراسیون است تاکید کرد: برنامه های مختلفی پیش بینی و در نظر گرفته شده تاکنون رضایتمندی خوبی نیز در بین جامعه ورزش مشاهده می شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه هدف این است که ورزشکارانی که ورزش می کنند به جز ورزش دغدغه دیگری نداشته باشند خاطرنشان کرد: چنانچه حادثه ای برای فردی رخ داد، باید آن ورزشکار از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی به شکل تخصصی درمان شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران گفت: ورزشکاران آسیب دیده سراسر کشور در صورت عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی نباید نگران پیگیری درمان تخصصی خود باشند.

جریمه باشگاه های ورزشی متخلف

در ادامه مجمع ورزشی جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه هیات ورزش های پزشکی و ورزشی مرجع سایر هیأت های ورزشی است، اظهار داشت: انتظار از این هیات برای ارائه راهکار و توصیه به ورزشکاران وجود دارد.

وی تصریح کرد: برخی مدیران باشگاه های ورزشی، مصرف مکمل هایی را به ورزشکاران توصیه می کنند که آسیب ها و ضررهای زیادی را برای ورزشکاران به دنبال دارد و از این رو افزایش آگاهی و دانش ورزشکاران در این خصوص بسیار مهم است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با تأکید بر اینکه برخی از هیات های ورزشی جامعه هدف گسترده تری دارند، خاطرنشان کرد: ورود هیات پزشکی ورزشی به این هیات ها و برگزاری دوره های دانش افزایی برای آنها بیش از گذشته ضروری است چون این هیات مرجعی در بین هیات های ورزشی استان به شمار می رود.

وی به بازرسی 480 باشگاه ورزشی در استان در شش ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: این روند و به دنبال آن برخوردهای جدی با متخلفان باید تداوم داشته باشد.

بازرگان عنوان کرد: باشگاه های ورزشی متخلف که مکمل های غیر مجاز را تجویز یا توصیه می کنند، جریمه می شوند چون این اقدام آسیب ها و ضررهای زیادی را برای ورزشکاران به دنبال دارد.

صدور 200 اخطاریه ورزشی برای باشگاه های های ورزشی متخلف

سعید عزیزی، رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان نیز در ادامه ضمن ارائه عملکرد سال گذشته هیأت پزشکی اظهار داشت: 3 هزار و 121 ساعت پوشش مسابقات توسط هیات پزشکی و ورزشی انجام شده است.

وی افزود: این سطح از پوشش موجب رضایتمندی هیات های ورزشی شده و شکایتی هم تا کنون ثبت نشده است.

عزیزی به بازدید و بازرسی از باشگاه های ورزشی در سطح استان اشاره و عنوان کرد: در این رابطه حدود 200 اخطار به متخلفان داده شده است.

رئیس هیات پزشکی و ورزشی استان زنجان به تعداد ورزشکاران بیمه شده این هیأت را در حال حاضر بالغ بر 46 هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته و در شش ماهه اول امسال دوره های مختلف آموزشی را در سطح استان برگزار کرده ایم.

انتهای پیام/

نظرات

captcha